20 km door Brussel
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

20 km door Brussel

run!
 
IndexPortaleZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Archer

Archer


Aantal berichten : 119
Registration date : 13-01-07

Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitimema maa 19, 2007 2:53 am

week 8
de zwaarste ...

D2 40 min
D3 3x5/ p: 4 min
D1 25 min/versnellingen: 5 x 100 / p: 100 m
Wedstrijd 15 km


(p= pauze: traag joggen of wandelen)

Nog even de D1 en D2 toelichten:
Duurloop 1 (D1)
Deze vorm van duurlopen bevordert de verbranding van vetten. Om tot vetverbranding te komen, moet je met een lage snelheid ongeveer anderhalf tot drie uur hardlopen. Op een gegeven moment zal de koolhydraatvoorraad uitgeput raken, en ervaart men ’de man met de hamer’. De vraag naar zuurstof neemt toe en de snelheid van lopen kan alleen maar dalen. Door dit ’lege gevoel’ regelmatig op te roepen, zal de vetverbranding steeds gemakkelijker worden aangezet.
Deze vorm van training voor het uithoudingsvermogen kan men zien als basis-uithoudingsvermogen, de zogenaamde capaciteitstraining. Bij capaciteitstraining wordt primair de grootte van de energievoorraad getraind. Later wordt dan op tijd gelopen, zodat we over (meer) vermogen (=snelheid) kunnen beschikken. De snelheid bij duurloop 1 is ondergeschikt aan de duur van de inspanning.
Deze duurlopen werk je af in de hartslagzone Z1 (HFmax – 50 slagen)

Duurloop 2 (D2)
Hierbij zien we een verhoging van het tempo en de hartslag. Deze duurlopen werk je best af tussen de hartslagzones Z2 en Z3, afhankelijk van de afstand (hoe langer, hoe lager de hartslag moet zijn) en jouw fysieke gesteldheid op het moment van training.
Het accent ligt meer op de uitputting van de koolhydraatvoorraad, hetgeen na herstel tot een beter prestatievermogen (supercompensatie) zal leiden. Er vindt dus als reactie op een serieuzere inspanning een aanpassing binnen het lichaam plaats, die altijd specifiek van aard is.

duurloop 3 (D3) en tempo duurloop
Deze vormen van intensieve duurlopen gebeuren met een hartslag die minder dan 20 slagen onder de HF-max blijft.
De snelheid is aanmerkelijk hoger, hetgeen ten koste gaat van de periode dat men dit kan volhouden. Hier spreken we van aërobe vermogentraining. Het aantal te gebruiken calorieën neemt daarbij fors toe. Na een dergelijke belasting is een herstelduurloop het enige trainingsmiddel dat de eerste twee dagen mag worden uitgevoerd.
Beginnende lopers moeten voorzichtig zijn met het doen van intensieve duurlopen. Hoge snelheid vergt een goede basisconditie en een juiste looptechniek.


Ook nog belangrijk:
OPWARMEN EN AFKOELEN
Een loper moet altijd door een warming-up worden voorbereid op het trainingsniveau. Voor beginners geldt dat zij eerst heel rustig moeten inlopen. Doe voor iedere training altijd een paar statische of dynamische rekoefeningen. Zorg ervoor dat de spieren op de aangeboren lengte blijven.

Begin na de warming-up altijd met enkele versnellingslopen en eindig (met name na een duurloop) ook altijd met enkele versnellingen. Onmiddellijk na de training moet worden begonnen met het rustig uitlopen om het lichaam weer tot rust te laten komen. Je kan eventueel snel wandelen en afsluiten met enkele rek- en krachtoefeningen. De beste voorbereiding voor beginners is echter: voldoende slaap.


Klaas
*
*
*

Jeffrey
*
*
*


Robin
* 55'47''
*
*

Bram I


Bram II
*
*
*

Brecht
*
*
*'


Gudrun
*
*
*
Terug naar boven Ga naar beneden
Archer

Archer


Aantal berichten : 119
Registration date : 13-01-07

Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitimema maa 19, 2007 3:03 am

Even de voorstellen:

zaterdag 24 maart

* Bruggenloop te Torhout
12.5 km 15:30
http://home.scarlet.be/~p4u07127/bruggenloop/index.htm

* Jogging du télévie te Walhain-Saint-Paul
10.5 km 15:00

*25 kilometer van hulst
12.8 en 25 km 14:00

zondag 25 maart

* Damme-Brugge-Damme
9 km 15.15

*Blaarmeersenloop te Gent
15 km 10:30
http://www.kaagent.be/
Terug naar boven Ga naar beneden
murdoc




Aantal berichten : 52
Registration date : 14-01-07

Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitimema maa 19, 2007 4:56 am

Voor mij is het eender welke wedstrijd. Ik zou wel liefst een afstand rond de 10 km hebben bounce.

Gisteren eens naar de passage fitness geweest. 20 minuutjes op de loopband (5min @ 10, 5 min @ 11, 8 min @ 12, 2 min @ 12,5 en 5 minuten cooldown). Ik was nogal moe van de volleybal (5 setter tegen sint eloois winkel, en we waren maar met 5 scratch). En ik was uitgeweest de avond ervoor tot rond 3u30, dusja lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Archer

Archer


Aantal berichten : 119
Registration date : 13-01-07

Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitimema maa 19, 2007 5:21 am

murdoc schreef:
Voor mij is het eender welke wedstrijd. Ik zou wel liefst een afstand rond de 10 km hebben bounce.

Gisteren eens naar de passage fitness geweest. 20 minuutjes op de loopband (5min @ 10, 5 min @ 11, 8 min @ 12, 2 min @ 12,5 en 5 minuten cooldown). Ik was nogal moe van de volleybal (5 setter tegen sint eloois winkel, en we waren maar met 5 scratch). En ik was uitgeweest de avond ervoor tot rond 3u30, dusja lol!

dus er is geen volleybal volgende week?
Terug naar boven Ga naar beneden
drunny




Aantal berichten : 59
Registration date : 14-01-07

Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitimema maa 19, 2007 6:12 am

murdoc schreef:
Voor mij is het eender welke wedstrijd. Ik zou wel liefst een afstand rond de 10 km hebben bounce.

Gisteren eens naar de passage fitness geweest. 20 minuutjes op de loopband (5min @ 10, 5 min @ 11, 8 min @ 12, 2 min @ 12,5 en 5 minuten cooldown). Ik was nogal moe van de volleybal (5 setter tegen sint eloois winkel, en we waren maar met 5 scratch). En ik was uitgeweest de avond ervoor tot rond 3u30, dusja lol!

ai waren jullie weeral maar met 5, nuja normaal gezien ging ik komen hoor, mo had zaterdagavond met ferme hoofdpijn in bed gekropen, twa nie te doen, en dan sochtends stond ik op, en twa nog nie beter, was een brokke van migraine, vond wel jammer dak nie kon komen, en heb je dan gewonnen? (stomme vraag zeker :p)
Terug naar boven Ga naar beneden
Archer

Archer


Aantal berichten : 119
Registration date : 13-01-07

Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitimezo maa 25, 2007 5:50 am

de uitslagen staan online:

Cappelle Brecht 78ste 0:55:15
Bossuyt Bram 97ste 1:00:26
Vandenheede Robin 106de 1:02:41

totaal 114 deelnemers
Terug naar boven Ga naar beneden
murdoc




Aantal berichten : 52
Registration date : 14-01-07

Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitimema maa 26, 2007 3:10 am

Archer schreef:
de uitslagen staan online:

Cappelle Brecht 78ste 0:55:15
Bossuyt Bram 97ste 1:00:26
Vandenheede Robin 106de 1:02:41

totaal 114 deelnemers

applaus voor onszelf! cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Speedy

Speedy


Aantal berichten : 121
Registration date : 14-01-07

Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitimema maa 26, 2007 4:21 pm

murdoc schreef:
Archer schreef:
de uitslagen staan online:

Cappelle Brecht 78ste 0:55:15
Bossuyt Bram 97ste 1:00:26
Vandenheede Robin 106de 1:02:41

totaal 114 deelnemers

applaus voor onszelf! cheers
Ja, kvind dat eigenlijk allemaal wel heel straffe tijden hoor. What a Face

kzal dringend 'ns wat meer moeten gaan lopen. Ik kom met moeite aan één keer per week. En dat nadert maar eh...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??   Trainingsweek 8  -- WEDSTRIJD ?? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Trainingsweek 8 -- WEDSTRIJD ??
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Week 12: wedstrijd?
» Trainingsweek 2
» Trainingsweek 3
» Trainingsweek 4
» trainingsweek 6

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
20 km door Brussel :: 2007 :: Training-
Ga naar: